Spada temperatura po przekręceniu na ciepłe powietrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krispear
    Classic
    • 2010
    • 19

    Spada temperatura po przekręceniu na ciepłe powietrze

    Zamieszczone przez lugab
    przepływka, którą miałem wczesniej ma nr: 0 280 217 121
    a przepływka, którą kupiłem od maciejek: 0 281 002 757
    numery są ok, one się krosują (oba pasują do alh)
    Zamieszczone przez lugab
    czy kwalifikuje się ponownie do wymiany???
    z tego logowania wynika że przepływka nie daje żądanych wartości. Jak masz możliwość wymienić na inną to zloguj jeszcze raz.
    W kolumnie po lewej masz wartości żądane 850mg/R, w kolumnie po prawej winny być min 850 a lepiej jak większe. U ciebie od 3300obr przepływka już sobie nie radzi.
  • konradw9
    Drive
    • 2009
    • 68
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Spada temperatura po przekręceniu na ciepłe powietrze

    Wszystko ok.

    Silnik nagrzewa się do 90st. po ok 12 min jazdy - z zaznaczeniem że jadę z regulacją ciepła na CAŁKOWINYM MINIMUM (pokrętło na maxa w lewo na zimnym)

    Gdy już silnik się rozgrzeje do 90st. daje na MAX CIEPŁO

    I w tym momęcie tmp spada do 45 st.

    Czy to jest ok ???

    / raz dałem na MAXYMALNE CIEPŁO przy samym starcie do pracy to na trasie 30 km doszedł do 60st - Nie rozgrzał się do 90st. (tmp poniżej zera -10)
    konradw9

    Komentarz

    • progressowy
      Rider
      • 2008
      • 453

      #3
      Przy emeryckiej jezdzie tak właśnie jest w 1,9tdi. Jak damy obciążenie silnikowi na pewno temperatura nie spadnie nawet przy nastawieniu max ogrzewania.
      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

      Komentarz

      • kris90
        Drive
        • 2009
        • 64

        #4
        dzisiaj mialem tak samo jak Ty, konradw9, styl jazdy rzeczywiscie byl bardzo emerycki, ale to ze wzgledu na droge.
        Dobrze wiedziec, ze to nic groznego.

        Komentarz

        • konradw9
          Drive
          • 2009
          • 68
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez progressowy
          Przy emeryckiej jezdzie tak właśnie jest w 1,9tdi. Jak damy obciążenie silnikowi na pewno temperatura nie spadnie nawet przy nastawieniu max ogrzewania.
          No to dzięki chłopaki za odpowiedz... Już jestem spokojny... ...spokojnym emerytem Pozdrawiam
          konradw9

          Komentarz

          • Rafał 82
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 150
            • Superb II (3T4)

            #6
            A mi jak się samochód zagrzeje to mimo włączonego ogrzewania na 20 stopni C (mam climatronik) podczas jazdy temperatura nie spada, a wiadomo warunki kiepskie jeździ się spokojnie. Jak się zatrzymam na dłuższą chwilkę to co innego - trochę potrafi spadać ale góra do 70 stopni, podczas jazdy nie powinna. Może termostat nie działa prawidłowo?

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              mi tez spada stojąc w korkach i orzewanie 20-22 stopnie na 3 ale w czasie jazdy nie powinna spadać chyba ze jest -25
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • waldiwaldi
                Drive
                • 2008
                • 72

                #8
                takie mrozy jak teraz, to temperatura może spadać, jeżeli będziesz miał podobnie przy dodatniej temperaturze otoczenia to coś z termostatem.
                Znajomy miał podobnie, jednakże w Astrze. Przy naprawie okazało się że termostat.

                Poczekaj aż mrozy zejdą.

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  na duże mrozy przydałaby się dodatkowa osłona chłodnicy, silnik szybciej się dogrzewa i nie traci temperatury przy emeryckiej jeździe. termostat masz raczej o.k., gdyby było inaczej nie ujrzałbyś na wskaźniku 90 stopni
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • SuchyX
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1170

                    #10
                    robekcool, a ja nie polecam zasłaniania TDI, w benzynie można takie coś założyć sam w drugiej OI 1.6BFQ mam taką osłonkę plastikową przykręcaną do grilla.
                    Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                    Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      SuchyX, czemu jeśli mogę wiedzieć?
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • Paweł T
                        Elegance
                        • 2006
                        • 784

                        #12
                        zasłanianie atrapy nie ma wpływu na szybkość nagrzewania się silnika
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz

                        • Rafał 82
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 150
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          Chłopaki mrozy nie mrozy, temperatura silnika nie powinna spadać do 45 stopni. To nie jest normalne zachowanie. Po postoju około 10 min. (czekałem na żonę) temperatura mi spadła w granice 75-80 stopni, a podczas jazdy jest to niemożliwe przy obecnych mrozach rzędu -15 stopni. Jeżeli koledze konradw9, temperatura z 90 stopni spada na 45, to oznacza że silnik praktycznie całkowicie stygnie, no nie jest to normalny objaw.

                          Komentarz

                          • waldiwaldi
                            Drive
                            • 2008
                            • 72

                            #14
                            ja potwierdzę swoją wypowiedź z powyżej, znajomy miał identyczny objaw - w efekcie - wymiana termostatu

                            prześledź też mój temat do końca

                            może masz podobnie

                            Komentarz

                            • konradw9
                              Drive
                              • 2009
                              • 68
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Rafał 82
                              temperatura z 90 stopni spada na 45, to oznacza że silnik praktycznie całkowicie stygnie, no nie jest to normalny objaw.
                              !!! !!! !!! !!! !!! !!! MÓJ BŁĄD !!! !!! !!! !!! !!! !!!

                              Mam nadzieję, że Kolega Rafał 82 to przeczyta.

                              Napisałem że temperatura spada mi w samochodzie do 45 stopni !!!

                              Ale to przecież nie możliwe gdy skala temperatury na zegarach zaczyna się od 50 stopni !!!


                              popełniłem banalny błąd podczas opisu - pisząc 45 stopni - miałem na myśli "połowę skali", ale połowę od jej początku tj 50 st. do 90 st. - czyli miałem na myśli:

                              70 stopni !!!

                              A gdy przeczytałem to u - Rafała 82 - moja myśl "że to przecież nie możliwe"

                              Oczywiście Wszystkich przepraszam. Każdy, kto odpisuje chce pomóc, a tu TAKI błąd w samym temacie.

                              / z drugiej strony nikt nie zauwarzył tej kwestii. Ale juz po wszystkim. Sprawa naprostowana.

                              Pozdrawiam Wszystkich.

                              [ Dodano: Sob 26 Gru, 09 10:39 ]
                              JESZCZE JEDNO PYTANKO !!!

                              Jak ma się pod względem "technicznym" - tzn:

                              CO DZIEJE SIĘ W SILNIKU GDY PRZY 90 st DAJĘ MAX CIEPŁO i tmp SPADA ???

                              Jeśli silnik już rozgrzał się do 90 st. i termostat się całkowicie otworzył więc ma swoją tmp i jest ok. Jaki ma wpływ to, że chcę się tym ciepłem ogrzać.

                              To ciepło juz jest - jest 90 st - termostat jest otwarty - woda jest ciepła i w silniku i w chłodnicy.

                              Czyli jest TAK JAK MA BYĆ.

                              I w tym momęcie - PODKRĘCAM TMP NA MAX !!!

                              Co się dzieje w silniku - że w tym momęcie tmp spada ??? Termostat już i tak jest otwarty po mamy 90st.

                              Myslałem, że po prostu kożystam z ciepła jakie się wytworzyło - a tu wygląda na to że ja je "zabieram"


                              Domyślam się, ze to coć banalnego ale mimo wszystko interesuje mnie to...

                              Z góry dzięki za odpis
                              konradw9

                              Komentarz

                              • carfan
                                Drive
                                • 2008
                                • 41
                                • Opel

                                #16
                                Sam już sobie odpowiedziałeś kolego na to pytanie. Włączając ogrzewanie odbierasz ciepło z silnika. W tym momencie sprawny termostat powinien ograniczyć wychłodzenie silnika i się przymknąć lub nawet całkowicie zamknąć. Nie powinna Ci spadać temperatura po włączeniu ogrzewania. Obstawiam do wymiany termostat. U mnie temperatura nawet po włączeniu ogrzewania nie spada. Cały czas 90 st.
                                Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
                                Był VW Sharan 1,8T AJH
                                Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
                                Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez konradw9
                                  Gdy już silnik się rozgrzeje do 90st. daje na MAX CIEPŁO

                                  I w tym momęcie tmp spada do 45 st.

                                  Czy to jest ok ???

                                  / raz dałem na MAXYMALNE CIEPŁO przy samym starcie do pracy to na trasie 30 km doszedł do 60st - Nie rozgrzał się do 90st. (tmp poniżej zera -10)
                                  co prawda ja mam BFQ, ale u mnie, czy grzeję, czy chłodzę, czy jeżdżę przy ujemnych temp., czy w chorwackich upałach po górskich drogach - temperatura silnika (wskazówka) zawsze stoi jak drut w pionie. I ani drgnie!!!
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • iceman_n
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 96

                                    #18
                                    przepraszam, że odświeżam ale mam podobny (ale trochę inny ) problem

                                    kiedy jadę z wyłączonym ogrzewaniem - obojętnie na którym biegu, z jaką prędkością itd. to silnik trzyma temperaturę ok. 90stopni

                                    gdy tylko włączę ogrzewanie - nie ważne na który bieg, ważne że na max ciepło, to temperatura spada, aż do zera (wskazówka się kładzie) a nawiew nie jest ciepły - raczej letni

                                    kiedy włączam obieg wewnętrzny temperatura cieczy chłodzącej znowu się podnosi, ale wtedy parują szyby i nie za bardzo da się tak jechać

                                    na postoju silnik nawet z włączonym ogrzewaniem łapie 90stopni (choć dość wolno)

                                    termostat wymieniany w wakacje - bo zdarzało się że nawet w zimną letnią noc temperatura spadała - ale aż do dziś wszystko było OK

                                    może to trefny termostat albo czujnik temperatury?

                                    [ Dodano: Czw 02 Gru, 10 16:41 ]
                                    up, jakoś chyba w złych porach posty wysyłam i nikt nie odpisuje

                                    Komentarz

                                    • Scelton
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 1

                                      #19
                                      Zamieszczone przez iceman_n
                                      przepraszam, że odświeżam ale mam podobny (ale trochę inny ) problem

                                      kiedy jadę z wyłączonym ogrzewaniem - obojętnie na którym biegu, z jaką prędkością itd. to silnik trzyma temperaturę ok. 90stopni

                                      gdy tylko włączę ogrzewanie - nie ważne na który bieg, ważne że na max ciepło, to temperatura spada, aż do zera (wskazówka się kładzie) a nawiew nie jest ciepły - raczej letni

                                      kiedy włączam obieg wewnętrzny temperatura cieczy chłodzącej znowu się podnosi, ale wtedy parują szyby i nie za bardzo da się tak jechać

                                      na postoju silnik nawet z włączonym ogrzewaniem łapie 90stopni (choć dość wolno)

                                      termostat wymieniany w wakacje - bo zdarzało się że nawet w zimną letnią noc temperatura spadała - ale aż do dziś wszystko było OK

                                      może to trefny termostat albo czujnik temperatury?

                                      [ Dodano: Czw 02 Gru, 10 16:41 ]
                                      up, jakoś chyba w złych porach posty wysyłam i nikt nie odpisuje
                                      Miałem taki sam problem. Wczoraj wymieniłem termostat i wszystko działa jak powinno.

                                      Komentarz

                                      • Rufio
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 19

                                        #20
                                        Witam chłopaki miałem ten sam problem termostat był dobry a mimo to spadała temperatura i nie mogłem dogrzać silnika okazało się że wina była w pokrywie termostatu gdzie spiera się jego iglica po prostu w plastiku zrobił się otwór na wylot.

                                        Komentarz

                                        • wojtek1982
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 108

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Paweł T
                                          zasłanianie atrapy nie ma wpływu na szybkość nagrzewania się silnika
                                          Ja sobie taką zamontowałem i fakt rewelacji nie ma bo nie miało prawa być, ale na pewno pomaga w szybszym dogrzaniu silnika. Przecież zimne powietrze nie wpada bezpośrednio przez gill. To jak w końcu jest z tym spadkiem temperatury jak się jeździ w korkach. Mam taką sytuację, auto nagrzewa się do 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu na 20 stopni, poziom 3 (na Climatroniku), ale podczas postoju spada w oczach, żeby znowu się podnieść podczas jazdy. Objaw normalny czy termostat do wymiany? Poza tym ile się nagrzewa się TDI w ujemnych temperaturach, mam wrażenie że rok wcześniej szybciej się dogrzewał, co prawda osiąga 90 stopni ale jakoś dłużej to trwa.

                                          Komentarz

                                          • dfq
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 54

                                            #22
                                            [quote="wojtek1982"]
                                            Zamieszczone przez Paweł T
                                            zasłanianie atrapy nie ma wpływu na szybkość nagrzewania się silnika
                                            To nie jest prawda, oczywiscie ze ma
                                            Co sobote rano jezdze na pobliski plac warzywny (kilka km) i widac róznice przed załozenien osłony i po załozeniu.
                                            Samochod stoi w lekko ogrzewanym garazu w mniej wiecej stałej temperaturze (ok +10C).
                                            Bez oslony, wskazówka temperatury silnika byla na zero (godzina 9) przy dojezdzaniu do placu.
                                            Z osloną na pozycji godz 11. W obu przypadkach temperatura otoczenia w okolicach 0C.
                                            W lecie przy temp otoczenia ok 20C (oczywiscie bez oslony) w tym samym miejscu mialem juz wskaznik na poz godz 12 (90C) :idea: :arrow:

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              #23
                                              Podłączę się pod temat - sprawa dotyczy mojej Tojtojki.
                                              Otóż rzecz dzieje się przy -10/12stC i trasach pozamiejskich (brak korków, jazda bez postojów) - nie jeżdzę po mieście więc nie wiem jak auto zachowuje się w mieście. Auto normalnie się się rozgrzewa - po około 2km wskazówka temperatury zaczyna się ruszać "w polu", po około 6km jest już na 90stC. Ale jak jestem zmuszony stać (oczywiście silnik wciąż pracuje) temperatura na wskaźniku obniża się o około 1,5-2 kreski (do około 1/3 skali). Oczywiście ogrzewanie pracuje na MAX ciepło a dmuchawa jest w pozycji środkowej (nawiew manual). Ruszenie powoduje szybki powrót wskazówki na 90stC. Dałbym głowę, że wczoraj przy -3stC temperatura silnika cały czas była 90stC.
                                              ALE: ciepły jest tylko górny wąż doprowadzający wodę do chłodnicy - dolny wąż oraz sama chłodnica są zimne. Nie ma "masła" pod korkiem wlewu oleju ani żadnych innych niepokojących objawów świadczących o uszkodzonym termostacie (oczywiscie poza tymi wymienionymi w pierwszej części mojego tematu).
                                              To termostat?
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              Pracuję...